هزینه-ترخیص-کالا

هزینه ترخیص کالا چقدر است؟

قبل از آنکه بازرگانان اقدام به ترخیص و واردات کالا کنند باید بدانند که هزینه تقریبی برای انجام آن چقدر است. برای دریافت پاسخ چنین سوالاتی به شما پیشنهاد می دهیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

12 عامل تاثیر گذار بر روی هزینه ترخیص کالا از‌ گمرک

لیست هزینه های ترخیص کالا در گمرک هایی  مثل گمرک شهید رجایی و… به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. حقوق ورودی 

عمده هزینه برای ترخیص کالا حقوق ورودی است که شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی است. حقوق گمرکی از سال 1401، 1 درصد و سود بازرگانی بین عدد 1 تا 120 درصد است. سود بازرگانی متناسب با ارزش کالا که شامل بها کالا، کرایه حمل، بیمه و نرخ اظهارنامه محاسبه می شود. لازم به ذکر است حقوق ورودی برای نهاد جمهوری اسلامی ایران است و برای قطعی شدن ثبت و روند ترخیص اخذ می شود. پرداخت حقوق ورودی برای فعالیت های تجاری در تمامی کشور ها الزامی است.

2. عوارض ورودی کالا

از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی هزینه های ترخیص کار گمرک تاثیر مثبت بگذارد، می توان به عوارض ورودی کالا نیز اشاره نمود. بسیاری از افراد فکر می کنند عوارض ورودی کالا تنها مخصوص به کشور ایران می باشد، اما باید بگوییم که این گمان کاملا نادرست است.

زیرا تمامی کشور های جهان بخشی از درامد خود را از طریق عوارض ورودی کالاهای خارجی به داخل کشور به دست می اورند. باید توجه داشته باشید این هزینه با عنوان مالیات گمرکی نیز نام برده می شود. حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که” هزینه های معمول برای واردات کالا چه چیزهایی هست؟ ” که در ادامه بیش تر توضیح خواهیم داد.

 

3. هزینه های تخلیه و بارگیری کالا های وارداتی

هزینه-های-تخلیه-و-بارگیری-کالا-های-وارداتی

از دیگر عواملی که می تواند بر روی هزینه ی ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی به شدت تاثیر گذار باشد، شامل مبلغی که باید برای تخلیه و بارگیری کالا های وارداتی پرداخته شود، می شود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، دریافت هزینه بارگیری و تخلیه کالا در بندر های دریایی از جمله ترخیص کالا در بندرعباس است.

به عبارت دیگر، این هزینه معمولا برای گمرک هایی حساب می شود که می بایست محصولات وارد شده به آن از سطح دریا عبور نمایند. وزن و ابعاد محصول مد نظر رابطه مستقیمی با هزینه بارگیری و تخلیه خواهد داشت و هر مقدار یک محصول بزرگ‌تر باشد، قطعا هزینه گمرک برای ترخیص کالا افزایش خواهد یافت.

 

4. هزینه های انبار داری محصول

هزینه انبارداری یکی دیگر از هزینه های ترخیص کالا است. انبارداری معمولا از روزی که کالا وارد گمرک می شود تا زمانی که قبض انبار برای آن صادر شود، (معمولا 5 روز طول می کشد) از هزینه انبار داری معاف است. اما بعد از آن با توجه به روزهایی که کالادر انبار نگهداری شده است و با توجه به نوع کالا، وزن و حجم و گمرکی که کالا در آنجا مستقر است، متغیر است.

همانطور که گفته شد هر مقدار زمان ترخیص یک کالا در گمرک افزایش یابد، قطعا هزینه های انبارداری آن بالاتر رفته و در نتیجه تجار می بایست قیمت بیش تری را در ازای دریافت محصول شان بپردازند. به همین خاطر توصیه می شود تا در صورت امکان کالا های موجود در انبار گمرک را سریعا ترخیص کرده و از افزایش هزینه های نهایی جلوگیری نمایید.

 

5. هزینه بیمه نامه

همانطور که می‌دانید؛ هنگامی که گمرک کالا را دریافت می کند، بر روی سلامت آن عهده دارد و اگر خسارتی بر آن وارد گردد، قطعا می بایست به پرداخت آن نیز بپردازند.به همین خاطر با توجه به نوع محصول، حق بیمه مشخصی را از مشتریان دریافت می کنند که دانستن این موضوع خالی از لطف نخواهد بود. شما می توانید پیش از ترخیص، به استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک نیز بپردازید و نگرانی های خود را به خوبی برطرف نمایید.

 

6. هزینه مجوز محصول

از دیگر عامل های فوق‌العاده مهم در هنگام تخمین هزینه نهایی ترخیص کالا، می توان به هزینه مجوز محصول اشاره نمود. گمرک برای این که کالا ها را ازاد نماید، از مشتریان مجوز های متنوعی را دریافت می کنند که تمامی این مجوز ها هزینه های بسزایی را به خود اختصاص می دهند.

 

7. تعرفه های گمرکی

هزینه-مجوز-محصول-برای-ترخیص-کالا

سازمان گمرک برای برقراری توازن در واردات ها، هزینه هایی را برای واردکنندگان مشخص می‌کند که در زمان واردات کالا آن را باید پرداخت کنند. این روند تعرفه گمرکی نام دارد. میزان تعرفه ترخیص کالا از گمرک به دو صورت درصدی و مختلط میباشد.

  • مختلط: تعرفه کالا بر اساس ارزش و هزینه ثابت آن محاسبه می‌شود.
  • درصدی: دو درصد از ارزش محموله از کالا محسابه می‌گردد.

مطابق با جدول تعرفه گمرک، این هزینه شامل حقوق گمرکی، سود بازرگانی، نه درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد عوارض هلال احمر است و برای پرداخت آن باید به دفتر های گمرکی به صورت حضوری مراجعه کنید.

8. دستمزد ترخیص کار گمرک

به هزینه ای که شما به یک ترخیص کار می‌پردازید دستمزد ترخیص کالا میگویند تا تمامی امور مربوط به تشریفات کالا و محموله را به عهده بگیرد. این هزینه بر اساس ارزش مرسوله، وزن مرسوله، گمرک ورودی و تعداد مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا تعریف میشود.

9. هزینه ثبت سفارش

همه واردکنندگان باید مراحل ثبت سفارش را از وزارت های صنعت و معدن تجارت انجام بدهند و هزینه آن را بر اساس درصدی از ارزش کالا پرداخت کنند.

 

10. هزینه کارت بازرگانی

بر اساس قوانین برای تمام واردکنندگان الزامی است که  برای واردات ، کارت بازرگانی داشته باشند . همه واردکننده ها بعد از واردات کالای خود در پایان هر سال باید اقدام  به  پرداخت مالیات بر کارت خود، در سازمان مالیاتی  کنند.

11. هزینه 10 درصد وزارت راه

برخی از کالاهایی که توسط ناوگان های خارجی حمل می شوند، شامل 10 درصد عوارض برای حمل ناوگان هستند. این مبلغ توسط نمایندگان وزارت راه گمرکات کشور، اخذ می شود.

12. هزینه‌ آزمایشگاهی

برخی از کالاهای وارد شده نیاز دارند تا صحت ماهیت آن ها تایید شود. هزینه آزمایش آن ها، 8 در هزار است.

 

نحوه محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک

نحوه-محاسبه-هزینه-ترخیص-کالا-از-گمرک

 هزینه نوع اول : شامل هزینه هایی است که باید در گمرک پرداخت شود:

نحوه محاسبه: حقوق گمرکی: ارزش پروفرما*نرخ ارز *درصد تعرفه کالا

 هزینه های نوع دوم: شامل هزینه هایی است که باید قبل، بعد و در حین انجام امور گمرکی پرداخت شود.

هزینه های قبل از گمرک:

  • هزینه صادر شدن مجوز ترخیص به کشتیرانی
  • هزینه اجازه توقف کالا در انبار تا زمان صادر شدن ترخیصیه

هزینه های بعد از ترخیص کالا در گمرک:

  • هزینه های جزئی که شامل پرینت اظهارنامه، قبض انبارالکترونیکی،لاک و مهر می شود.
  • در صورتی که بار وارداتی نیاز به چک شدن در آزمایشکاه داشته باشد باید هزینه آزمایش نیز در نظر گرفته شود.
  • هزینه های انبارداری که بر اساس جدول شرکت های انبارهای عمومی تعیین می شود.

هزینه های حین ترخیص کالا در گمرک:

  • هزینه هایی که باید برای ثبت سفارش کالا بپردازید.
  • اگر ترخیص کالا را به کسی دیگری واگذار کنید باید هزینه ای برای مالیات کارت بازرگانی بپردازید.
  • دستمزد ترخیصکار کالا.

 بهترین زمان محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک

بهترین زمان هنگامی است که شما هنوز کارهای بازرگانی خود را شروع نکردید و در مرحله اول سفارش و خرید کالا هستید. در چنین شرایط راحت تر قیمت ترخیص کالا  را با در نظر گرفتن تعرفه های گمرکی محاسبه میکنید و هنگام ترخیص کالا از بروز مشکلاتی مثل کمبود سرمایه و جریمه های عدم ترخیص به موقع کالا در امان میمانید. بهتر است برای اطلاعات بیشتر از مشاورین برتر شرکت ترخیص کالا در تهران یعنی بازرگانی تلاش و توسعه کمک بگیرید.

 

استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک

یکی دیگر از فعالیت های شرکت بازرگانی تلاش و توسعه بررسی هزینه اجمالی ترخیص کالا از گمرک است. برای این امر مشاورین این شرکت تمامی جوانب را بررسی می کنند تا در سریع ترین زمان هزینه نهایی را به تجار اعلام کرده تا بتوانید در زمان مقرر آن را پرداخت کنید. برای دقیق ترین استعلام هزینه گمرک همین حالا با شماره درج شده تماس بگیرید و مشاوره های لازم را اخذ کنید.

 

بازرگانی تلاش و توسعه بهترین شرکت ترخیص کالا با مناسب ترین هزینه

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، یکی از فاکتورهای مهم به هنگام ترخیص کالا  از گمرک نحوه محاسبه کارمزد ترخیص کالا، می باشد. به همین خاطر، سعی نمودیم تا در این قسمت از مقاله شما را به طور کامل و جامع با نحوه محاسبه نرخ ترخیص کالا از گمرک آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت لزوم ترخیص کالا های خود را به دست یک کاربلد در این زمینه بپردازید و یا از مشاور ترخیص کالا بهره‌مند شوید تا با خیال آسوده بار خود را ترخیص نمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

۷ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.