ترخیص کالا از چین

چین یکی از بزرگترین کشورهای دنیا در حوزه تجارت و بازرگانی می باشد این کشور که در شرق آسیا قرار دارد پرجمعیترین کشور دنیا نیز محسوب می شود. کشور چین دارای مساحتی بالغ بر حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت می باشد که از لحاظ وسعت نیز دارای مساحت بالایی می باشد و جزء کشورهای پهناور دنیا به حساب می آید.

امروزه کشور چین به دلیل داشتن ظرفیت های بسیار بالا در حوزه اقتصادی، به یکی از قطب های مهم اقتصادی در جهان تبدیل شده است و به همین دلیل تاجران بسیاری محصولات خود را از چین وارد می کنند.

واردات کالا از چین به ایران در طی چند دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. در واقع کشور ایران یکی از مقاصد مهم کالاهای چینی می باشد. کشور چین با استفاده از نیروی کار ارزان توانسته است تا انواع کالاهای تولیدی خود را با قیمت تمام شده پایین به بازار عرض کند و در تمام دنیا نظر اکثر شرکت های بازرگانی واردات کالا را به سمت خود جلب کند.

 

 

ترخیص کالا از چین یکی از پر ترافیک ترین نوع ترخیص کالا می باشد چرا که چین یکی از کشورهای دنیا و شاید بزرگترین کشوری می باشد که کالا های صادراتی بسیار زیادی دارد به همین دلیل ترخیص کالا از چین نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان دارای رونق خاصی می باشد و انجام فعالیت های بازرگانی نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد خدمات ثبت سفارش کالا می باشد.

ترخیص کالا از چین به صورت های مختلف و توسط تیم های مختلفی صورت می گیرد که یکی از تیم هایی تخصصی و حرفه ای ترخیص کالا که به صورت فعال در حوزه ترخیص کالا از چین می باشد گروه تخصصی ترخیص کالا تلاش و توسعه می باشد.

انواع کالاهای وارداتی از چین

ترخیص کالا از چین محدود به چند کالای خاص نمی باشد؛ انواع مختلفی از کالاها از چین وارد کشور ما می شود؛ از مهمترین کالاهایی که از چین وارد کشور ما می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات دارویی
  • لوازم خانگی
  • تجهیزات تزئینی
  • تجهیزات اداری
  • انواع کالای برقی
  • مواد دارویی
  • اسباب بازی
  • و 100 ها کالای دیگر

واردات از هر کشوری تابع قوانین و ساز و کارهای خودش می باشد. واردات از چین نیز به مثابه بسیاری از کشورها قوانین خاص خود را دارد. هرچند در سال های اخیر شرکت های بسیاری در زمینه واردات کالا از چین ورود کرده اند و دفاتر تجاری بازرگانی بسیاری در شهرهای مختلف چین به راه افتاده است، آگاهی شخص شما از چگونگی واردات از چین بسیار مهم است.

اکثر کالاهایی که از طریق مرزهای دریایی و با کشتی به کشور وارد می شوند در گمرک شهید رجایی اظهار خواهند شد و پروسه ترخیص کالا در بندرعباس آن جا صورت خواهد گرفت. جالب است که بدانید در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۵ نزدیک به ۱۴ درصد واردات کالا مختص به واردات از چین بوده است. از آن جایی که کالاهای وارداتی از چین اکثرا توسط کشتی از بنادر مهم چین همچون گوانجو حمل می شوند پس بدیهی است که واردات کالا از چین به گمرک شهید رجایی از آمار بالایی برخوردار می باشد.

همانطور که گفته شد، کالاهای وارداتی از چین به تمامی بندرها و گمرکات کشور وارد می شوند اما از آن جایی که اکثرا کالاها توسط کشتی و از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شوند می توان گفت که گمرک بندرعباس میزبان بیش تر محموله های وارداتی از چین می باشد. تیم ترخیص با تجربه شرکت بازرگانی تلاش و توسعه در تمامی گمرکات ایران به‌خصوص در گمرک بندرعباس فعال بوده و تشریفات گمرکی و امور ترخیص کالا را به بهترین نحو انجام می دهد. ترخیص کاران مستقر در گمرک، امور ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی را به وکالت از طرف خریدار انجام خواهد داد و کالا را به انبار خریدار ارسال خواهد کرد.

رویه واردات کالا از چین

رویه واردات کالا از چین  توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک همانند رویه واردات کالا از تمامی کشورها می باشد. کالاها بنا بر نوع و کد تعرفه ای که دارند دسته بندی شده و عوارض و حقوق گمرکی به آن ها تعلق می گیرد. هر کالایی برای واردات و ترخیص از گمرک به مجوزهای ورودی احتیاج دارد به عنوان نمونه مجوز بهداشت، مجوز از سازمان غذا و دارو، استاندارد و غیره نیاز دارد که این مجوزها باید در سریع ترین زمان ممکن اخذ گردد تا مراحل ترخیص کالا از گمرک بدون هیچ مشکلی انجام شود.

تجارت با چین

برای تجارت با کشور چین داشتن مجموعه ای از اطلاعات ضرورت پیدا می کند که به تاجران کمک می کند تا با دیده باز عملیات خرید و فروش را انجام داده و با آگاهی قبلی از قوانین و شرایط، ترخیص کالا از چین را با سهولت بیشتری به پایان برسانند.

مراحل خرید کالا از چین

سفارش و خرید کالا از چین نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است که به شرح زیر می باشد:

  • شناسایی تولید کننده یا فروشنده در چین

تجار و بازرگانانی که قصد واردات کالا از چین را دارند، در ابتدای امر باید تولید کننده و یا فروشنده مورد نظر و قابل اطمینان خود را در چین، جهت خرید محصولات مدنظر خود پیدا و شناسایی کند.

  • گفتگو و مذاکره

عقد قراردادهای تجاری بدون ساعت ها گفتگو و مذاکره ممکن نیست. در این صورت برای خرید کالا از شرکت های چینی باید مذاکرات متعددی با فروشندگان صورت بگیرد تا قیمت ها مطابق با میل تاجران ایرانی باشد. همچنین میزان خرید کالا از شرکت های چینی در مذاکرات تعیین می شود. زمان تحویل گرفتن کالاها، کیفیت آنها و برخی دیگر از ویژگی های کالا، از دیگر مواردی هستند که در زمان عقد قرارداد باید به آنها توجه شود.

  • هماهنگی جهت دریافت نمونه فیزیکی محصولات

قبل از عقد قرارداد فروشندگان چینی موظف هستند، مقدار یا تعدادی از محصول خود را به عنوان نمونه برای خریدار جهت تست ارسال کند تا خریدار با تست محصول نسبت به کیفیت محصول اطمینان لازم را حاصل کرده و جهت عقد قرارداد شرایط فراهم گردد.

  • تست کالاها

قبل از عقد قرارداد و قبل از تحویل گرفتن کامل کالاها، باید تست های لازم بر روی آنها انجام شود. صحت و سلامت کالاها در نمونه ها مشخص می شود. همچنین وزن کالاها و تست فنی و فیزیکی لازم از موارد ضروری قبل از تحویل می باشد.

  • اخذ پرفورما و پکینگ لیست از فروشنده یا شرکت تولید کننده

پس از ارسال پروفرما ( پیش فاکتور ) توسط فروشنده و تایید آن توسط خریدار، قرارداد نهایی بسته می شود و تولیدکننده چینی با دریافت بخشی از مبلغ خرید، در صورت عدم وجود کالا در انبار اقدام به تولید کالا می نماید. در واردات کالا از چین انتقال وجه به چین به چندین روش صورت می گیرد که با توجه به شرایط و مفاد قرارداد، این انتقالات و حوالات ارزی انجام می شود.

  • ثبت سفارش کالا

در سالهای قبل ثبت سفارش کالا قبل از ورود کالا انجام می گرفت و این باعث تسریع در روند ترخیص کالا می شد، چرا که در هنگام ورود کالا ثبت سفارش هم آماده بود. اما با مقررات اخیر مرحله ی آخر ثبت سفارش نیازمند ارائه ی شماره ی قبض انبار در سیستم ثبتارش می باشد. لذا کارشناسان این شرکت به محض دریافت شدن قبض انبار، نسبت به ثبت سفارش کالای وارداتی اقدام می نمایند.

سفارش ثبت شده در سیستم بایستی به تایید کارشناسان وزارت بازرگانی برسد که این تایید معمولا در فاصله ی زمانی یک روز اخذ می گردد. ضمنا پس از تایید شدن ثبت سفارش کد اظهار کالا بایستی توسط سامانه ی فوق به گمرک ابلاغ شود که گاهی این ابلاغ هم یک روز طول می کشد. بنابراین فاصله زمانی مورد نیاز برای ثبت سفارش یک الی دو روز کاریست.

برای اطلاع از خدمات ثبت سفارش کالا می توانید از مشاوران شرکت بازرگانی تلاش و توسعه کمک بگیرید.

  • اظهار گمرکی

پس از نشستن کد ثبت سفارش در سیستم، نوبت به اظهارنامه کالا می رسد. در این مرحله از فرایند ترخیص کالا از گمرک تکمیل اظهارنامه واردات و ثبت آن در سیستم گمرک که به صورت آنلاین انجام می شود. نوع کالا، کمیت، علامت تجاری، فنی، مدل، ارزش و وزن کالا از جمله اطلاعاتی است که در زمان ورود کالا به گمرک به آنها توجه می شود.

  • ارزیابی اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک

بررسی و تایید اظهارنامه در این مرحله ارزیابان گمرک کالا را ارزیابی می کنند تا از صحت مندرجات اطمینان حاصل نمایند. همچنین دایره ی ارزش گمرک در خصوص ارزش درج شده در اسناد بررسی و نتیجه را تایید می نماید.

  • اسناد مورد نیاز جهت ترخیص کالا

قبض انبار، بارنامه، پروفورما اینویس، پکینگ لیست و گواهی مبداء اسنادی است که در خصوص همه ی کالاها بایستی به گمرک ارائه شود.

  • اخذ مجوزهای لازم

چناچه کالا نیازمند دریافت گواهی استاندارد یا گواهی های خاص یا مجوز از مراجع مربوطه (مانند نظام پزشکی یا مخابرات …) باشد، ابتدا باید این مجوزها دریافت گرد، در غیر اینصورت و تایید صحت کلیه مندرجات از طرف کارشناسان گمرک، فیش های پرداخت هزینه ی گمرکی صادر گردیده و با پرداخت آنها پروانه ی خروجی کالا که مشابه همان اظهارنامه است پرینت گرفته می شود.

  • درب خروج:

پس از انجام مراحل فوق و اتمام مراحل ترخیص کالا در گمرک، وسیله ی نقلیه ی مناسب جهت حمل کالای مشتریان به نقاط مختلف کشور فراهم گردیده و کالا بر روی آن بارگیری و وسیله ی نقلیه ی حامل بار ترخیص شده به درب خروج گمرک هدایت می شود. درب خروج خود در واقع یک گمرک کوچک است که کلیه ی مراحل را یکبار دیگر از ابتدا تا انتها چک میکند و پس از اطمینان از صحت کلیه مراتب و مراحل مهر خروج کالا روی پروانه زده شده و کالا اجازه ی خروج از گمرک را پیدا میکند.

هزینه ترخیص کالا از چین

هزینه ترخیص کالا از چین به موراد بسیار زیادی بستگی دارد که می تواند شامل هزینه های حمل و نقل کالا، نوع حمل نقل ( دریایی، هوایی، زمینی)، هزینه انبارداری، باربری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاه، بارگیری، بدرقه کالا ، کارشناسی کالا و غیره… باشد.

هزینه های گمرکی ذکر شده به صورت مجزا از حقوق ورودی کالا وصول می گردد. حقوق ورود کالا جهت ترخیص کالا 5% ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی است که سازمان گمرک ایران مسئولیت وصول آن را به عهده دارد و جهت رویه واردات قطعی کالا وصول می نماید.

ترخیص کالا از چین یکی دیگر از خدمات بازرگانی تلاش و توسعه می باشد ما آماده ایم با بهره گیری از تیم تخصصی و حرفه ای ترخیص کالا، ترخیص انواع کالاهای شما بازرگانان و تجار محترم را به بهترین نحوه ممکن و با سرعت و دقت بر عهده میگیریم.

کارشناسان بازرگانی تلاش و توسعه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه ترخیص کالا از چین و دیگر کشورها می باشند، در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره های مندرج در سایت ترخیص کالا تلاش و توسعه، تماس گرفته و با ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص کالا از چین می توانید با شماره های درج شده در سایت ترخیص کالا تلاش و توسعه تماس گرفته و با ما در تماس باشید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره های رایگان جهت ترخیص کالا از دبی برای شما عزیزان می باشند.

5/5 - (5 امتیاز)

۹ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.