ترخیص-کاغذ-دیواری-از-گمرک

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک به چه صورتی انجام می‌شود؟ در صورتی که ترخیص کار گمرک باشید، احتمالاً با این موضوع برخورد داشته‌اید و می‌دانید که بازرگانان چه مراحل و گام‌هایی را باید برای این کار بردارند. اما اگر برای اولین بار است که با این مسئله برخورد می‌کنید، لازم است که اطلاعات تکمیلی را در این زمینه به دست‌آورید تا بتوانید با خیال آسوده و راحت در خصوص این کار اقدام کرده و بار کاغذ دیواری خود را از گمرک ترخیص نمایید.

 

انواع کاغذ دیواری‌ های قابل ترخیص

برای درک بهتر ترخیص کاغذ دیواری و ترخیص کالا لازم است در ابتدا انواع کاغذ دیواری‌ هایی که قابل ترخیص هستند را بشناسید. سه سبک متنوع و مختلف از انواع کاغذ دیواری را می‌توان از گمرک ترخیص کرد که شامل سه مدل سبک مدرن، سبک کلاسیک و سبک اسپرت می‌شوند. این سه سبک کاغذ دیواری می‌توانند زیرشاخه‌هایی نیز داشته باشند. این زیرشاخه‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • کاغذ دیواری‌ های سه بعدی که دارای قابلیت شستشو نیستند
  • کاغذ دیواری‌ های دارای روکش وینیل که با مواد شوینده معمولی شستشو می‌شوند
  • کاغذ دیواری‌ های دارای روکش PVC که با دستمال تمیز می‌شوند
  • کاغذ دیواری‌ های ساخته شده از الیاف بدون رنگ
  • کاغذ دیواری‌ های ساده و گلدار
  • کاغذ دیواری‌ های طرح سنگی
  • کاغذ دیواری‌ های دارای طرح فانتزی و کارتونی
  • کاغذ دیواری‌ های پوستر مانند

تمامی این موارد امروزه از طریق واردات از کشور‌های تولید‌کننده این نوع از کاغذ دیواری‌ ها وارد مرز‌های کشور می‌شوند و لازم است که یک ترخیصکار کاغذ دیواری با تجربه بتواند آن‌ها را ترخیص کند.

 

مدارک لازم برای ترخیص کاغذ دیواری

مدارک-لازم-برای-ترخیص-کاغذ-دیواری

مسلماً برای آن که بتوانید کاغذ دیواری‌هایی که از شرکت‌های خارجی خریداری کرده‌اید را از گمرک ترخیص نمایید، نیاز دارید تا مدارک ترخیص کاغذ دیواری از گمرک در این زمینه را نیز داشته باشید. این مدارک می‌توانند شامل چند بخش مختلف شوند که هر کدام از آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • بارنامه که شامل اطلاعات مربوط به کالا و قیمت آن می‌شود
  • بیمه نامه بار
  • قبض انبار
  • فاکتور و یا سند خریدی که خریدار از فروشنده دریافت کرده است
  • گواهی بانکی اسناد دارای اعتبار براتی
  • برگه ترخیص که نشانگر تسویه کامل با شرکت خمل و نقل بار است
  • پیش فاکتور که شامل اطلاعاتی همچون مشخصان فروشنده، نوع و حجم کالا، قیمت هر متر کاغذ دیواری، قیمت کل کالا می‌شود
  • گواهی مبدا که صادر شده از اتاق بازرگانی کشور مبدا است
  • گواهی بازرسی موئید که نشان دهنده تطابق محصول با برگه‌های هویتی محصول است
  • برگه‌های ثبت سفارش که شامل برگه رضایت وزارت بازرگانی نسبت به ورود کاغذ دیواری است
  • لیست پکینگ که مربوط به نحوه چیدمان بسته‌های پارکت و یا کاغذ دیواری در صندوق ارسالی می‌شود

 

شیوه ترخیص کاغذ‌ های دیواری از گمرک

اما به چه شکلی می‌توانیم کاغذ‌ های دیواری را از گمرک ترخیص کنیم؟ خدمات ترخیص کاغذ دیواری از گمرک باید به صورت گام به گام و مرحله به مرحله پیش رود که در نهایت به درستی انجام شود. برای آن که این مراحل را هرچه بهتر و بیشتر بشناسید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. یک نکته بسیار مهم این است که بدانید فرایند ترخیص کردن کاغذ ‌های دیواری از گمرک از زمانی که محموله وارد یکی از گمرکات کشور شده شروع می‌شود و تا زمانی که محموله از گمرک خارج شود، ادامه پیدا می‌کند.

اولین گام برای ترخیص کالا در تهران آن است که شما به عنون بازرگان وارد‌کننده کاغذ دیواری و یا به عنوان نماینده این بازرگان به صورت حضوری به اداره گمرک مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز خودتان را که برای ترخیص کاغذ دیواری لازم است به اداره گمرک تقدیم کنید. زمانی که مدارک را تحویل دادید و پرونده شما تشکیل شد، باید اظهارنامه‌های مربوطه را پر کنید و این اظهارنامه‌ها در سیستم اینترنتی گمرک به ثبت برسد.

سپس تمامی مدارک و اظهارنامه‌ها به طور کامل ثبت می شود، گام بعدی برای ترخیص کاغذ دیواری آن است که پرونده ثبت شرکت ترخیص کالا به بخش دایره فنی گمرک ارجاع داده شود. دایره فنی گمرک می‌تواند صلاحیت صاحب کالا را تأیید و یا رد کند. این تأیید و یا رد، می‌تواند به شرایط مختلفی بستگی داشته باشد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به نداشتن بدهی به گمرک و همچنین داشتن کارت بازرگانی معتبر است.

پس از تأیید صلاحیت شدن شما به عنوان صاحب اموال، مرحله بعدی مقایسه کردن است. این مقایسه بین اسناد و مدارک و همچنین محصولاتی است که در انبار گمرک قرار دارد. اگر تمامی موارد به درستی بررسی شود و تمامی اظهارنامه‌ها نیز به طور کامل و صحیح پر شده باشند، می‌توانید کاغذ دیواری ‌های خودتان را به راحتی از گمرک ترخیص کنید. البته نباید فراموش کنید که پرداخت هزینه خدمات ترخیص کاغذ دیواری نیز بخش مهمی از مقوله واردات کاغذ دیواری است.

 

تعرفه‌های گمرکی برای ترخیص کاغذ دیواری

تعرفه‌های-گمرکی-برای-ترخیص-کاغذ-دیواری

تعرفه گمرکی واردات کاغذ دیواری می‌تواند با توجه به مؤلفه‌های مختلفی تفاوت پیدا کرده و متغیر شود. معمولاً این تعرفه‌های گمرکی برای ترخیص کاغذ دیواری با توجه به نوع کاغذ دیواری، قیمت کاغذ دیواری، جنس کاغذ دیواری، ماندگاری کاغذ دیواری و… می‌تواند متفاوت باشد. کد تعرفه گمرکی واردات کاغذ دیواری از گمرک که مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ردیف ۴۸۱۴۲۰۰۰ قرار می‌گیرد. در این کد مشخص شده است که ۲۰ درصد مربوط به حقوق ورودی و ۹ درصد نیز مربوط به ارزش افزوده محصول می‌شود.

یکی از نکات مهم در خصوص هزینه ترخیص کاغذ دیواری از گمرک آن است که واردات کاغذ دیواری جزء گروه ۱۰ حساب می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود تا سود بازرگانی این کار دو برابر محاسبه شود که اهمیت بسیار زیادی نیز در این زمینه دارد. یکی دیگر از عوامل مهم که در هزینه ترخیص کاغذ دیواری دخیل است، میزان هزینه ای که باید بازرگان برای ترانزیت کالا و ارسال آن به مبدا می باشد.

 

جمع‌بندی

مراحل و ضوابط و مقررات مربوط به ترخیص کاغذ دیواری را بیان کردیم. این موضوع سبب می‌شود تا شما بتوانید برای انجام مراحل ترخیص کاغذ دیواری از گمرک به شکل بهتر و ساده‌تری اقدام کنید. در صورتی که باز هم با توجه به توضیحات ارائه شده گمان می‌کنید که خودتان نمی‌توانید ترخیص کاغذ دیواری در گمرک را انجام دهید، بهتر است از یک مشاور واردات و شرکت ترخیص کاغذ دیواری از گمرک کمک گرفته و یا کار را به طور کامل به آن‌ها بسپارید. فراموش نکنید که شرکت مورد نظر بایستی به طور حتم مورد اعتماد بوده و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

واردات کدام اسباب بازی ها در داخل ایران ممنوع است؟

واردات عروسک های باربی و آوازخان غربی،عروسک های کلیشه های جنسیتی را نمایش می دهند.

تعرفه گمرکی برای ترخیص اسباب بازی چیست؟

برای اسباب بازی کد950300و برای ترخیص عروسک کد 95030020 می باشد.

بیشتر از کدام کشورها واردات اسباب بازی انجام می شود؟

برای کشور ما ایران بیشتر از کشورهای ترکیه و چین واردات و ترخیص اسباب بازی انجام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.