ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

شهر بازرگان یکی از شهرهای مرزی در استان آذرباییجان غربی و هم مرز کشور ترکیه می باشد که مجاور منطقه آزاد ماکو است. گمرک بازرگان در 1 کیلومتری شهر بازرگان قرار دارد و یکی از مهم ترین گمرکات کشور جهت ترخیص و واردات کالاهای ترکیه ای و اروپایی محسوب می شود به‌طوری که می توان گفت تقریبا اکثر کالاهای اروپایی از این گمرک وارد کشور می شوند.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ تاسیس شده است. جالب است بدانید که این گمرک از سمت ترکیه به گمرک گوربلاغ معروف است و تنها مرز گمرکی بین المللی ایران و ترکیه است که به صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت می باشد.
از مهم ترین کالاهای وارداتی از این گمرک می توان به پوشاک، انواع ظروف، انواع درب ضد سرقت، لوازم پلاستیکی، لوازم تزئینی، انواع پارچه ها و … اشاره کرد.

قابل ذکر است که عمده کالاهای صادراتی از گمرک بازرگان به کشورهایی همچون عراق، ترکیه، آذرباییجان، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان صورت می گیرد که این کالا ها دارای طیف های گوناگونی می باشند که از آنها می توان به سنگ منگنز، ماشین‌های تراش، سنگ‌های اکوسین، موتور گیربکس،، اجزا و قطعات تریلر‌ها و … اشاره کرد.

گمرک بازرگان دروازه ای برای ترانزیت از ایران، کالا در این منطقه می باشد به طوری که روزانه صدها کشنده از این گمرک برای کشور ایران و کشورهای همجوار جهت ترانزیت کالاها عبور می کنند و کالاهای وارداتی و صادراتی را حمل و نقل و به مقصد می رسانند.

 

 

میزان واردات کالا به گمرک بازرگان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۹۷ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۶۵۳ میلیون دلار بوده است که این میزان معادل ۱٫۴۹ درصد سهم ارزشی کل واردات کالا به ایران بوده است. در سال 1395 از ۵۴ کشور گوناگون به مرز بازرگان واردات صورت گرفته است که این میزان واردات و ترخیص از مرز بازرگان اکثرا مختص به واردات کالا از ترکیه بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات از ترکیه به مرز بازرگان ۷۸ درصد و سهم وزنی آن ۷۹ درصد بوده است.

همچنین پس از ترکیه سهم وزنی واردات و ترخیص کالا از گمرک بازرگان از کشور اکوادور 8 درصد و واردات از گرجستان 5 درصد بوده است. همچنین از این سهم چهار درصد متعلق به واردات از ایتالیا و چهار درصد هم متعلق به واردات از چین بوده است.

ترخیص کالا از گمرک بازرگان یکی دیگر از فعالیت های بازرگانی تلاش و توسعه می باشد. اگر قصد واردات و ترخیص کالا از ترکیه را دارید ای مجموعه به عنوان شرکت ترخیص کالا در تهران و ثبت سفارش واردات می تواند کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان را در کوتاه ترین زمان ممکن و با اطمینان خاطر برای شما انجام داده و کالای شما را ترخیص نماید.

همانطور که می دانید، هر چه فرآیند ترخیص کالا از گمرک با سرعت بالاتری انجام گیرد مطمئنا این به نفع شماست چرا که هزینه انبار و … نیز کاهش می یابد. شرکت بازرگانی تلاش و توسعه با داشتن نیروهای باتجربه و متخصص می تواند این امر را برای شما با سرعت و اطمینان بالا انجام دهد.

شرایط ترخیص کالا از گمرک بازرگان

با توجه به قوانین و مقررات جدید گمرکی، جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان باید این اسناد و مدارک را به همراه داشت که از این قبیل مدارک می توان به اصل اسنادی که باید به اظهارنامه ورودی ضمیمه شود، اسناد خرید، اسناد حمل، ترخیصیه، قبض انبار، مجوزها وگواهی های لازم، اسناد بانکی (در صورتی که کالا از طریق نظام بانکی وارد شده باشد) ، گواهی مبدأ، صورت عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا) ، و سایر اسنادی که گمرک در اجرای قانون یا سایر قوانین ضروری بداند، اشاره کرد.

می توانید در امور ترخیص کالا از گمرگ از کارشناسان شرکت ثبت سفارش واردات تلاش و توسعه مشاوره بگیرید.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان هم مانند دیگر گمرکات کشور می باشد، این پروسه شامل مراحل زیر می باشد:

  • ورود اطلاعات از طریق سیستم EPL
  • پرینت اظهارنامه
  • دریافت کوتاژ و تعیین مسیر
  • ارزیابی کالا
  • اخذ مجوزهای لازم
  • کارشناس سرویس ( مجازی )
  • صندوق
  • انبارداری و 10% کرایه حمل خطوط خارجی
  • درب خروج
  • خروج کالا

نکته: به اطلاع می رساند از تاریخ 97/01/29 کلیه حامل های ورودی به محوطه گمرک بایستی با استفاده از منوی ورود اطلاعات کامیون نسبت به ورود اطلاعات حامل و راننده نسبت به دریافت شماره سفر اقدام کنند. بدیهی است بدون در دست داشتن شماره سفر ورود به گمرک مقدور نمی باشد.
شایان ذکر از استفاده از مجوزهای عمومی برای ورود کلیه حامل ها ممنوع می باشد.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان

هزینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان می تواند شامل هزینه انبارداری، باربری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاه، بارگیری، بدرقه کالا ، کارشناسی کالا و غیره… باشد که از صاحب کالا ( یا نماینده آن ) در هنگام ترخیص کالا دریافت می گردد.

هزینه های گمرکی ذکر شده به صورت مجزا از حقوق ورودی وصول می گردد. حقوق ورود کالا جهت ترخیص کالا 5% ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی است که سازمان گمرک ایران مسئولیت وصول آن را به عهده دارد و جهت رویه واردات قطعی کالا وصول می نماید.

کارشناسان بازرگانی تلاش و توسعه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه ترخیص کالا از گمرک بازرگان و دیگر گمرکات کشور می باشند، در صورت نیاز به مشاوره با ترخیص کار گمرک می توانید با شماره های درج شده در سایت ترخیص کالا تلاش و توسعه، تماس گرفته و با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام روزتون بخیر
    جهت ترخیص یک دستگاه سرخ کن صنعتی مزاحمتون میشم

    ۳)Packing list:
    Gross Weight :950 kg
    Net Weight 900 kg
    Packing 1 Pallet
    pallet sizes 310*100*180 cm

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.