ترخیص-ماینر-از-گمرک

ترخیص ماینر از گمرک

ترخیص ماینر از گمرک یکی از مواردی است که به دلیل گسترش رمز ارز ها بسیار گسترش یافته است. ماینر ها جزو دستگاه‌های خاصی به حساب می‌آیند که اگر قرار باشد به داخل کشور وارد شوند، لازم است تا علاوه بر تمام مدارک ترخیص ماینر از گمرک، مدارک بیشتری نیز داشته باشند. اما پیش از هر چیزی در زمینه ترخیص ماینر، باید بدانید که ماینر چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت می‌باشد.

 

ماینر چیست؟

پیش از اطلاع از خدمات ترخیص ماینر از گمرک باید بدانیم که ماهیت این دستگاه‌ها چیست. مسلما تاکنون نام رمز ارزها و بیت کوین را بسیار شنیده‌اید. رمز ارز یا همان پول دیجیتالی به فضایی گفته می‌شود که در دنیای واقعی وجود خارجی ندارد. اما همین رمز ارزها می‌توانند ارزش اقتصادی بسیار بالایی داشته باشند.

بیت کوین، شیبا، اتریوم، تتر و… نام برخی از آشناترین و با ارزش‌ترین رمز ارزهای امروزی است. برای استخراج کردن آن‌ها از فضای ابری که وجود دارد نیاز به دستگاه‌ها و کامپیوترهای بسیار قوی هست. به این دستگاه‌ها ماینر گفته می‌شود.

 

شرایط خاص ترخیص ماینر از گمرک

شرایط-خاص-ترخیص-ماینر-از-گمرک

برای ترخیص ماینر از گمرک لازم است تا علاوه بر تمامی شرایط کلی که برای این موضوع وجود دارد، چند شرط خاص را نیز رعایت کنید. این شرایط خاص سبب می‌شود تا هر کسی به سراغ خرید و فروش این محصولات نرود.

اولا آن که تعرفه ترخیص ماینر از گمرک تحت ردیف 84719090 قرار می‌گیرد. همین موضوع نشان می‌دهد که چه مواردی را باید در این پروسه مدنظر قرار دهید.

دوما آن که برای ترخیص دستگاه ماینر از گمرک، ماموران ترخیص کار و خود گمرک تصمیم گیرنده نیست. در چنین موردی لازم است که شما از بانک مرکزی و همچنین از وزارت صمت بتوانید مجوزهای لازم و ثبت سفارش‌ها را دریافت کنید.

سومین مورد که اهمیت دارد آن است که ماینر ها جزو دستگاه‌های ممنوعه برای ورود به کشور به حساب می‌آیند و با این وجود دارای تعرفه نیز هستند. این موضوع نشان می‌دهد که هر کالای ممنوعه‌ای نیز دارای تعرفه است اما این مسئله سبب نمی‌شود که ترخیص آن از گمرک آزاد باشد.

 

نحوه ترخیص ماینر از گمرک

اما چگونه می‌توانیم ماینرهایی که از کشورهای دیگر همچون چین و… خریداری شده‌اند را از گمرک ترخیص نماییم و در واقع مراحل ترخیص ماینر از گمرک چیست؟ این موضوع یعنی اطلاع از نحوه ترخیص کالاها به ما می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی کند. نیازی نیست تا شرایط خاصی را برای این موضوع داشته باشید، بلکه همان دو مجوز از وزارت صمت و بانک مرکزی می‌تواند در کنار دیگر مدارک ترخیص ماینر از گمرک، کار شما را انجام دهد. در ادامه به صورت تیتر‌‌وار به مواردی که نیاز است در این زمینه رعایت شود، اشاره خواهیم کرد.

اولین گام انتخاب محصول مورد نظر است. شرکت‌های مختلفی در کشورهای مختلف می‌توانند دستگاه‌های ماینر را تولید کنند. به همین دلیل ابتدا باید بدانیم کدام دستگاه که محصول کدام شرکت است را می‌خواهید خریداری کنید.

در قدم بعدی باید تاجری که قرار است این دستگاه را برای شما بخرد را پیدا کنید. گاهی اوقات فروشندگان ماینر خودشان در زمینه تجارت نیز فعالیت می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا دیگر نیازی به گشتن به دنبال تاجر نداشته باشید.

زمانی که هم تاجر، دستگاه، فروشنده و هم شرکت مورد نظر خودتان را پیدا کردید، وقت انجام مذاکرات و مکاتبات بر سر قیمت و خرید نهایی آن می‌رسد. این موضوع می‌تواند بنا به قیمتی که فروشنده اعلام می‌کند و قیمتی که خریدار مدنظر دارد، سریعا انجام شود و یا به درازا بکشد.

پس از به توافق رسیدن بر سر قیمت بین فروشنده و خریدار، باید مشخصات کامل جنس و یا همان دستگاه ماینر که قصد خرید آن را دارید، به وزارت صمت اعلام کنید. با این کار می‌توانید مجوزهای لازم برای خرید آن را گرفته و در مرحله بعدی که مربوط به ترخیص ماینر از گمرک می‌شود، دچار مشکل نشوید.

زمانی که از وزارت صمت مجوزهای لازم را دریافت کردید، کالای مورد نظر خود را از همان شرکتی که مدنظر قرار داده‌اید خریداری کرده و سپس آن را به گمرک می‌آورید. در مرحله پایانی نیز به سراغ ترخیص کالا از گمرک و مراحل مربوط به آن خواهید رفت. در این حوزه نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شرکت ترخیص کالا مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در خصوص ترخیص ماینر بدست اورید.

این مسئله را بیشتر نیز تکرار کردیم که دستگاه‌های استخراج کننده بیت کوین دارای تعرفه و ردیف اختصاصی در بین کالاهای وارداتی گمرک هستند، اما این موضوع به منزله آن نیست که بتوانید به راحتی کار ترخیص را انجام دهید. برای آن که کارهای شما به شکل بهتر و ساده‌تری انجام شود و نیازی نباشد تا چندین ماه و یا حتی چندین سال را در انتظار ترخیص کالای خود از گمرک صرف کنید، از همان ابتدا نسبت به دریافت مجوزها اقدام کرده و سپس کالای مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

 

تعرفه های ترخیص ماینر

تعرفه-های-ترخیص-ماینر

در خصوص تعرفه گمرکی واردات ماینر قانونی که مربوط به ترخیص ماینر می‌شود، باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اولا آن که تعرفه‌های ترخیص ماینر می‌توانند 5 درصد به همراه 9 درصد ارزش افزوده باشند و این موارد با توجه به قیمت اولیه و اصلی دستگاه تعیین می‌شود. دوما آن که هزینه ترخیص ماینر از گمرک می‌تواند شامل موارد مختلف دیگری نیز شود که هر کدام از آن ها مهم هستند. شما می توانید برای اطلاع از هزینه ترخیص کالا با مشاورین تلاش و توسعه در ارتباط بشید.

 

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص ترخیص ماینر از گمرک بیان شدند، موارد و مسائلی هستند که به شما کمک می‌کنند تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانید در زمان لزوم برای ترخیص کردن این کالاها از گمرک، کار خودتان را انجام دهید. یکی از کارهایی که بهتر است نسبت به انجام آن اقدام کنید این است که از یک ترخیصکار ماینر از گمرک کمک بگیرید و یا در نهایت به سراغ استفاده از خدمات شرکت ترخیص ماینر از گمرک بروید.

این مسئله به این خاطر به شما گوشزد می‌شود که بدانید استفاده کردن از تجربیات مشاور گمرک و شرکت ها می‌تواند به شما کمک کند تا هرچه سریعتر به هدف خودتان برسید و دستگاه ماینر خودتان که از گمرک خریداری کرده‌اید را ترخیص نمایید.

هزینه ترخیص ماینر از گمرک به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ترخیص دستگاه مایتر از گمرک به تعداد،مالیات،وزن ماینر،هزینه های حمل و نقل و..... بستگی دارد.

بهترین روش در ترخیص ماینر کدام روش می باشد؟

بهترین روش این است که شما از یک ترخیص کار با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید به دلیل اینککه ترخیص ماینر کار بسیار سخت و پیچیده ای می باشد.

اقدامات لازم برای واردات دستگاه ماینر چیست؟

برای واردات دستگاه ابتدا باید مجوز ورود و ثبت سفارش از وزرات معدن و تجارت گرفته شود.

5/5 - (3 امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • دارای پروانه بهره برداری و جواز تاسیس از وزارت صم هستم برا توسعه فعالیت نیاز به واردات ۱۸۴ دستگاه ماینر دارم چکار باید بکنم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.