ترخیص ماشین آلات خط تولید

ماشین آلات خطوط تولید یکی از کالاهایی است که در زمره بیشترین میزان واردات کالا در ایران را شامل می شود. واردات ماشین آلات خط تولید نیازمند کسی مجوزهای مختلفی می باشد که در ابتدا نیاز به کسب مشاوره از شرکت ترخیص کالا و شرکت ثبت سفارش کالا ترخیص کاران حرفه ای در زمینه ترخیص ماشین آلات خط تولید می باشد.

ماشین آلات صنعتی و خط تولید از جمله مهم ترین و یکی از بیشترین کالاهای وارد شده یه کشور بر اساس آمار و ارقام می باشد. شرکت های تولیدی و بازرگانان زیادی در زمینه واردات ماشین آلات صنعتی و خط تولید از کشورهای مختلف فعالیت می کنند.

بر اساس آمار رسمی گمرک ایران در سال 95 میزان واردات ماشین آلات یعنی فصل ۸۴ کتاب مقررات صادرات و واردات از نظر وزنی بیش از ۹۴ هزار تن و ار لحاظ دلاری بیش از 7 میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بوده است.

با توجه به آمار می توان به بزرگی و اهمیت واردات ماشین آلات خط تولید و صنعتی به کشور پی برد. در سال 1395 از بیش از 98 کشور مختلف واردات ماشین آلات خط تولید و صنعتی به کشور داشته ایم که از مهمترین کشورها می توان به ایتالیا، آلمان، چین، کره و ترکیه اشاره کرد.

در سال 1395 از ۹۸ کشور مختلف در جهان به ایران واردات داشته ایم که جمله مهم ترین کشورهای تولیدکننده و فروشنده ماشین آلات می توان به چین، ایتالیا، آلمان،ترکیه و کره اشاره کرد.

بخشنامه بانک مرکزی در خصوص مصوبه هیات وزیران در رابطه با واردات ماشین الات و تجهیزات خطوط تولید  در تاریخ 1398/07/03

دانلود

خدمات شرکت بازرگانی تلاش و توسعه در زمینه ترخیص ماشین آلات خط تولید

  • مشاوره بازرگانی رایگان در زمینه واردات ماشین آلات خط تولید
  • اخذ معافیت از وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ترخیص دستگاه ها و  ماشین آلات خط تولید بازرگانان 
  • ارائه مشاوره حرفه ای در زمینه تعیین تعرفه ترخیص ماشین آلات خط تولید
  • ترخیص کلیه قطعات و ماشین آلات خط تولید از کلیه گمرکات کشور

ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک بندرعباس

همانطور که می دانید گمرک شهید رجایی بزگتریم گمرک در کشور می باشد که سالیانه میلیاردها دلار کالا از این گمرک وارد کشور می شود، از این رو شرکت بازرگانی تلاش و توسعه با داشتن شعبه خود در بندرعباس و استفاده از نیروهای حرفه ای و متخصص خود در امر ترخیص کالا در گمرک بندرعباس یکی از فعالترین شرکت های ترخیص ماشین آلات خط تولید و صنعتی در کشور می باشد.

ترخیص ماشین آلات خط تولید از گمرک خرمشهر

شرکت بازرگانی تلاش و توسعه همچنین با داشتن شعبه ای دیگر در خرمشهر این امکان را برای بازرگانان و تجار محترم فراهم نموده است تا بتوانند کالاهای خود را از گمرک خرمشهر نیز وارد نموده تا با استفاده از تیم ترخیص کالای حرفه ای خود کالاهای شرکت های محترم و بازرگانان عزیز را در سریع ترین زمان ممکن از گمرک خرمشهر ترخیص نماید.

شرایط ترخیص ماشین آلات خطوط تولید 

این لایحه مورد تائید وزارت صنعت از سوی سازمان مالیاتی می باشد، بر اساس ماده 44 این لایحه وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید که توسط واحد‌های صنعتی، تولیدی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مقررات قانونی ذی‌ربط بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و با أخذ تضمین لازم، اجازه ترخیص از گمرکات کشور را صادر می‌نماید.

دستورالعمل اجرائی این ماده به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت سه ‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

همچنین کالاهایی که برای نمایش و عرضه در نمایشگاه های خارجی از کشور خارج می‌شوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی‌شوند.

معافیت گمرکی ماشین آلات خط تولید

بر حسب قانون امور گمرکی ماشین آلات خط تولید می تواند در صورت تشخیص وزارت صمت معاف از حقوق و عوارض گردند. طبعاً در این خصوص باید حتما واحد تولیدی وارد کننده باشد و در صورتی که آن وسیله تولید داخل نداشته باشد، معافیت صادر می گردد. بنابراین باید واحد تولیدی بوده (دارای پروانه بهره برداری باشد) و ماشین آلات خط تولید وارد نماید و از وزارتخانه مربوطه تقاضای معافیت نمود و پس از اخذ به گمرک ارائه نمایید.

پس اصلی ترین شرط برای اعطای معافیت حقوق و عوارض واردات ماشین آلات خط تولید عدم ساخت در داخل کشور می باشد، بنابراین این امکان وجود دارد که بعضی از دستگاه ها و قطعات یک خط تولیدی را مستثنی و برای بقیه از طرف گمرک معافیت صادر شود یا در صورتی که کلیه تجهیزات خط تولید مشابه داخلی دارد، اصلا معافیتی اعطا نشود.

ترخیص ماشین آلات کشاورزی 

ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک نیازمند آشنا بودن به قوانین و مقررات گمرکی دراد. تیم حرفه ای ترخیص کالا از گمرک تلاش و توسعه با داشتن نیروهای حرفه ای در زمینه ترخیص ماشین آلات صنعتی کشاورزی در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص کالای شما از گمرکات کشور اقدام می نماید.

ترخیص ماشین آلات خط تولید کارخانه 

ثبت سفارش و ترخیص ماشین آلات خط تولید و کارخانه از گمرک، نیاز به مسلط بودن با قوانین گمرکی کشور را دارد، شرکت بازرگانی تلاش و توسعه با بیش از 25 سال تجربه و فعالیت در زمینه ترخیص انواع کالا از گمرکات کشور به تمامی قوانین و مقررات گمرکی و همچنین به آخرین بخشنامه های گمرکی واقف بوده و با استفاده از تیم ترخیص کالای حرفه ای خود توانایی ترخیص کلیه قطعات و ماشین آلات خط تولید و صنعتی را از تمامی گمرکات کشور را دارا می باشد.

ترخیص ماشین آلات راهسازی و ساختمانی

ترخیص ماشین آلات راهسازی و ساختمانی از گمرک، نیاز به آشنا بودن با قوانین گمرکی را دارد، تیم حرفه ای ترخیص کار تلاش و توسعه که آشنا به قوانین و مقررات و بخشنامه های گمرکی و با تجربه در ترخیص ماشین آلات راهسازی و ساختمانی می باشد که با اتکا به این تجربه، کالای وارداتی شما مشتریان عزیز را به نهایت حفظ امانت داری و در کمترین زمان با کمترین هزینه به راحتی از گمرک ترخیص می کند.

واردات ماشین آلات از چین

جالب است که بدانید واردات ماشین آلات از چین در سال 1395 بیش ترین میزان واردات ماشین آلات بوده است، سهم ارزشی  و خرید از چین در این سال معادل ۳۴% و سهم وزنی آن معادل ۴۷% بوده است و  بعد از کشور چین بیشترین میزان واردات ماشین آلات از امارات معادل ۱۱% با سهم وزنی ۱۵% بوده است.

تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی

وارد کنندگان ماشین آلات صنعتی می بایست با کدهای تعرفه کالاهی وارداتی خود آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند ماشین آلات مورد نظر خود را تحت آن کد وارد کشور نمایند تا در مرحله ترخیص کالا از گمرکات کشور دچار مشکل نشوند. البته شناسایی کد تعرفه کاری حرفه ای می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر اساس کد تعرفه اعلام شده هزینه های گمرکی و تعرفه های ترجیحی و سایر هزینه های واردات و ترخیص کالا تعیین می شود و اشتباه در تشخیص این کد می تواند برای وارد کنندگان کالا هزینه ها و خسارات فراوانی را در بر داشته باشد و گاهی به دلیل همین اشتباهات گمرک کالا را ضبط کرده و آن را به عنوان کالای قاچاق تشخیص خواهد داد.

شرکت ترخیص ماشین آلات خط تولید

شرکت ترخیص کالا بازرگانی تلاش و توسعه در زمینه ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی و ترخیص کالا از گمرک دبی و ترخیص کالا از گمرک خرمشهر، آماده همکای با بازرگانان، تجار و شرکت های مربوطه در تمامی نقاط کشور می باشد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.