ترخیص-لاستیک-از-گمرک

ترخیص لاستیک از گمرک

ترخیص لاستیک و یا ترخیص تایر از گمرک دارای شرایط منحصر به فردی است و لازم است که اگر این نوع از کالا‌ها را خریداری کرده‌اید، در خصوص مراحل ترخیص لاستیک از گمرک نیز از طریق مشاور واردات اطلاعات لازم را داشته باشید. شرکت بازرگانی تلاش و توسعه یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند در زمینه ترخیص لاستیک در گمرک به شما کمک کند و از این بابت خیال شما را راحت نماید که اجناس شما از گمرک خارج خواهند شد. در ادامه توضیحات تکمیلی‌تری را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

واردات و صادرات لاستیک

لاستیک یکی از کالا‌ها و اقلامی است که نه تنها صادرات ندارد، بلکه حتی میزان واردات آن به کشور نیز از میزان تولید آن کمتر است. البته ناگفته نماند که اگر صادراتی هم در این زمینه وجود داشته باشد، به قدری کم است که به شمار نمی‌رود. واردات لاستیک به دلیل استفاده گسترده از این محصول در اغلب ماشین آلات راهسازی، حمل و نقل، کشاورزی و… به کشور بسیار بالا است و یکی از حوزه‌های پر سود وارداتی نیز محسوب می‌شود. از سوی دیگر نیز هزینه ترخیص لاستیک تقریباً بالا است و می‌تواند بر روی قیمت نهایی لاستیک‌ ها تأثیر داشته باشد.

غالبا لاستیک ‌ها از طریق شرکت‌ها و کشور‌های چین، ترکیه، امارات متحده عربی، کره، هند و برخی از کشور‌های اروپایی به داخل ایران وارد می‌شوند. در این حین بررسی کردن کیفیت لاستیک ‌ها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد و مسلماً همین موضوع نیز سبب می‌شود تا بررسی کیفیت و انجام مراحل گمرکی برای این نوع از محصولات با دقت و وسواس بیشتری انجام شود.

معیار‌ها و استاندارد‌های لاستیک ‌های وارداتی

معیار‌ها-و-استاندارد‌های-لاستیک-‌های-وارداتی

لاستیک ‌های وارداتی چه استاندارد‌ها و معیار‌هایی باید داشته باشند و ترخیص کار گمرک تایر چگونه کار ترخیص را انجام خواهد داد؟ خدمات ترخیص لاستیک از گمرک شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا این موارد می‌توانند بر روی قیمت لاستیک‌ ها نیز تأثیر بگذارند؟ هزینه ترخیص لاستیک از گمرک می‌تواند با توجه به نوع لاستیک و همچنین کشور سازنده آن نیز تعیین شود. این موضوع است که سبب می‌شود افراد مختلف که بار‌های مختلف لاستیک را از کشور‌ها و شرکت‌های گوناگونی خریداری کرده‌اند، تعرفه‌های مختلفی را نیز بپردازند.

1.        عاج لاستیک

اولین معیاری که در گمرک مورد سنجش قرار می‌گیرد، عاج لاستیک ‌ها است. عاج لاستیک‌ ها می‌توانند بر روی طول عمر لاستیک اثر بگذارند. مسلماً مشتریان نیز لاستیک ‌ها را می‌پسندند که طول عمر بالاتری دارند. لاستیک‌ هایی که زودتر دچار خرابی و یا خوردگی عاج‌ها شوند، می‌توانند در سرعت‌های بالا بترکند و همین موضوع خطرات جانی زیادی را در پی خواهد داشت.

2.        تاریخ مصرف لاستیک ‌ها

مورد بعدی در خصوص تاریخ مصرف لاستیک ‌ها است. تاریخ مصرف‌های لاستیک ‌ها می‌توانند بر روی عمر مفید لاستیک و همچنین کیفیت آن بسیار اثر داشته باشند. ماده اصلی سازنده لاستیک ‌ها از پلاستیک است. در صورتی که تاریخ انقضا مصرف پلاستیک گذشته باشد، می‌تواند خواص خودش را از دست بدهد و همین موضوع نیز سبب می‌شود تا واردات این محصولات ممنوع باشد.

تاریخ مصرفی که بر روی هر لاستیک درج می‌شود یک عدد ۴ رقمی است. این عدد ۴ رقمی نشان می‌دهد که لاستیک در چه زمانی تولید شده است و تا چه زمانی امکان استفاده از آن وجود دارد. پیش از خرید هر نوع لاستیک از هر شرکتی لازم است که حتماً به این مورد توجه کافی و لازم را داشته باشید.

3.        اندازه فشار باد لاستیک‌ ها

مورد بعدی که در ترخیص لاستیک خودرو می‌تواند اثر بسیار زیادی داشته باشد، اندازه فشار باد لاستیک ‌ها است. این فشار باد می‌تواند به گونه‌ای باشد که سبب بلا استفاده شدن لاستیک ‌ها نیز شود. معمولاً فشار را با حروف اختصاری PSI نشان می‌دهند که به طور کلی نشان دهنده میزان استاندارد فشار باد نسبت به وزن لاستیک است.

4.        اندازه لاستیک ‌ها

مورد بعدی مربوط به اندازه لاستیک ‌ها می‌شود. لاستیک ‌ها با توجه به ماشین آلات و خودرو‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند در اندازه‌های مختلف وجود داشته باشند و تولید شوند. اما به طور کلی یک استاندارد در خصوص آن‌ها وجود دارد که قطر رینگ لاستیک‌ ها نباید از ۲۵۴ میلی‌متر کمتر و از ۶۳۵ میلی‌متر بیشتر باشد.

تعرفه‌های گمرکی واردات لاستیک

اتوبار تهران

تعرفه واردات لاستیک چقدر است؟ مسلماً می‌دانید که به هنگام ترخیص کالا از گمرک به کشور از طریق گمرک دارای تعرفه مشخص خودشان هستند و برای ترخیص لاستیک خودرو باید هزینه مربوط به آن را نیز بپردازید.

لاستیک نیز از این تعرفه‌ها برخوردار است. این محصول در ردیف ۴۰۱۳۱۰۰۰ قرار می‌گیرد و با پرداخت حق ۲۶ درصدی می‌تواند به داخل کشور وارد شود. در این بین یک استثنا نیز وجود دارد. برای ترخیص تایر فرغون لازم است بدانید که ردیف این نوع از تایر‌ها با تایر‌های دیگر متفاوت است و در ردیف ۴۰۱۱۹۹ قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص ترخیص لاستیک مطرح شدند، مواردی هستند که می‌توانند برای بازرگانان تازه‌کار در حد یک راهنمایی ساده و کوچک باشند. این موارد کلیت ماجرا بوده و لازم است تا برای آن که جز به جز این مسئله را بدانید از یک ترخیص کار لاستیک و یا از یک شرکت ترخیص لاستیک از گمرک و ترخیص کالا بین المللی همچون شرکت بازرگانی تلاش و توسعه کمک بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا در عین صرف کمترین هزینه‌ها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید ترخیص لاستیک خودتان را انجام دهید و علاوه بر آن به تمامی امور گمرک های مختلف از قبیل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر، بندرعباس، دبی و دیگر گمرکات آشنایی پیدا کنید .برای اطلاعات بیشتر درمورد ثبت سفارش خود میتوانید با شرکت ثبت سفارش کالا تماس بگیرید

سؤالات متداول در خصوص ترخیص لاستیک 

هزینه ترخیص لاستیک چقدر است؟

هزینه خدمات ترخیص لاستیک می‌تواند با توجه به نوع لاستیک، حجم بار و برند لاستیک متفاوت باشد.

در صورت ناقص بودن مدارک، ترخیص بار به چه شکل انجام می‌شود؟

اگر تمامی مدارکی که برای ترخیص لاستیک نیاز دارید را نداشته باشید، احتمالاً روند ترخیص کاری شما با مشکل روبرو می‌شود و نمی‌توانید سر موعد کار خود را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.