واردات-کالا-بدون-کارت-بازرگانی

آیا واردات کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید، سالانه میزان بسیاری از کالا های خارجی به داخل کشور عزیزمان ایران وارد می شود و در سطح بازار برای مصرف عموم مردم قرار می گیرد. اما بسیاری از وارد کنندگان ممکن است با خود بپرسند آیا واردات کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتها با ما همراه بمانید.

 

نحوه ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، امکان ترخیص و واردات کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی است. بله، وارد کنندگانی که برای نخستین بار قصد وارد کردن کالا را از گمرک های کشور دارند، می توانند بدون کارت بازرگانی و با استفاده از کارت های بازرگانی شرکت های مربوطه اقدام به وارد کردن محصولات دلخواه شان کنند.

دقت داشته باشید با این کار، کالا ها دیگر به اسم تولید کننده اصلی وارد کشور نخواهد شد و با نام کارت بازرگانی شرکت واردات و صادرات مربوطه وارد خواهند شد. اگر قصد دارید به طور دائمی واردات کالا را از کشور هایی نظیر چین و… انجام دهید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به دریافت کارت بازرگانی بپردازید.

 

اجاره کارت بازرگانی

اجاره-کارت-بازرگانی

همانطور که چندی قبل بیان کردیم، بسیاری از افراد برای آن که بتوانند به واردات کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی بپردازند، می بایست از ترخیص کالا در تهران معتبر به اجاره کارت بازرگانی بپردازند. این اقدام می تواند برای واردات و صادرات محصولات اندک مناسب تلقی شود و افراد را از دغدغه دریافت کارت بازرگانی به دور نگهدارد. بدین منظور، می توانید پیش از اجاره کارت های بازرگانی، از مشاوران مربوطه در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید انتخاب درست تری را داشته باشید.

 

کارت بازرگانی تا چه مدت اعتبار دارد؟

اگر به هر دلیلی راغب به اجاره کارت بازرگانی دیگران نیستید و می خواهید از کارت بازرگانی خود برای وارد کردن محصولات استفاده کنید، باید بدانید کارت های بازرگانی معمولا یک سال تاریخ استفاده دارند و پس از گذشت این مدت زمان، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود. اگر می خواهید چندین سال به طور مداوم به واردات کالا بپردازید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به صورت سالانه کارت بازرگانی خود را تمدید کنید.

 

بررسی مراحل ترخیص کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید به تجاره کارت بازرگانی دیگران بپردازید، می بایست از مراحل و شرایط ترخیص کالا از گمرک بدون کارت بازرگانی به خوبی آگاه باشید. بعضی از مهم ترین مراحل ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی عبارت اند از:

  • تکمیل کردن سند های مربوطه
  • کامل کردن اطلاعات دقیق با استفاده از سیستم
  • دریافت پیرینت از اظهارنامه
  • تعیین کردن مسیر
  • بررسی کالا ها به طور کامل و دقیق
  • دریافت مجوز های لازم و مربوطه برای ترخیص کالا
  • پرداخت کرایه حمل و نقل کالا های وارد شده
  • مراجعه به صندوق

اگر مراحل فوق را به خوبی انجام دهید، می توانید به راحتی و بدون کارت بازرگانی اختصاصی سریعا کالا های خود را از گمرک دریافت کرده و سود های کلانی را به دست آورید. در واقع، شرایط واردات کالا بدون کارت بازرگانی بسیار اسان بوده و تنها با کمی تلاش و کوشش در این زمینه، می توانید کالا های داخل انبار را ترخیص کنید.

 

راهنمای ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی از نظر قیمت و هزینه ها

راهنمای-ترخیص-کالا-بدون-کارت-بازرگانی-از-نظر-قیمت-و-هزینه-ها

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ترخیص کالا از گمرک است. همانطور که می‌دانید، برای خارج کردن کالا های وارد شده از گمرک باید هزینه هایی را بپردازید تا روند ترخیص کالا سریع تر طی شود. ممکن است عده ای از افراد با خود یپرسند این هزینه ها شامل چه چیز هایی می شود؟ بعضی از مهم ترین مبالغی که باید به هنگام خارج کردن کالا بپردازید به شرح زسر می باشد:

  • هزینه انبارداری و نگهداری از کالا ها
  • تخلیه کالا
  • باربری
  • بارگیری
  • ازمایشگاه و تست کردن سلامت محصولات وارد شده
  • مالیات بر ارزش افزوده

با پرداخت هزینه های ذکر شده، می توانید به راحتی ترخیص کالا از گمرک خرمشهر و دیگر گمرک های سراسر کشور را انجام دهید. لذا لازم به ذکر است پیش از مراجعه یه گمرک ها، حتما از راهنمای واردات کالا بدون کارت بازرگانی کمک بگیرید تا مشکلی به هنگام ترخیص کالا برای تان به وجود نیاید.

 

سخن پایانی

همانطور که طبق راهنما واردات از چین بدون گمرک و کارت بازرگانی متوجه شده اید، ترخیص کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی امری دشوار محسوب می شود و برای اقدام به آن می بایست از تبحر زیادی برخوردار بود.لذا می توان گفت واردات کالا با کارت بازرگانی مخصوص دردسر های کم تری خواهد داشت و می توان بدون پرداخت هزینه های اضافه، کالا های داخل انبار را ترخیص کرد.

به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با پاسخ سوالاتی همچون آیا بدون کارت بازرگانی می توان واردات کالا انجام داد؟ اشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات خود را در این زمینه برطرف کرده و در صورت تمایل به اجاره کارت بازرگانی از شرکت های معتبر بپردازید.

 

سوالات متداول در خصوص واردات کالا بدون نیاز به کارت بازرگانی

در چه مواردی نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیست؟

در تمامی شرایط می بایست کارت بازرگانی را به مسئولات مرتبط تحویل دهید.

ایا استفاده از کارت بازرگانی دیگران امکان پذیر است؟ در چه صورت؟

بله می توانید در دفعات اول واردات کالا از کارت بازرگانی دیگران استفاده کنید، در صورتی که سند وکالت را آماده سازی کنید.

استفاده از کارت بازرگانی دیگران تخلف است؟

بله، اگر سند وکالت تنظیم نشود قطعا با مجازات سنگینی روبرو خواهید بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.