ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی

در شرایط کنونی کشور و با توجه به اعمال روزانه تحریم ها ، توجه به رونق تولید روز به روز افزایش می یابد. افزایش تولید در کشور ممکن نخواهد بود مگر با تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی.

بسیاری از کارخانه ها در کشور به دلیل عدم توانایی در ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات و بالا بودن تعرفه ی واردات ماشین آلات تولیدی، مسیر کاهش تولید محصول را در پیش گرفته اند. به همین دلیل در سال گذشته دولت تسهیلاتی از قبیل معافیت برای ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی و یا پرداخت اقساط تعرفه گمرکی را برای بعضی از کالاها در نظر گرفت.

گمرکات کشور موظف هستند، نسبت به صحت مدارک واحدهای تولیدی معتبر و تعیین و تشخیص مواد اولیه مورد نیاز مطابق با کارت بازرگانی و پروانه بهره برداری اقدام نماید.

نحوه ترخیص تجهیزات واحدهای تولیدی

1- گمرکات اجرایی موظفند نسبت به احراز واحدهای تولیدی معتبر بر اساس پروانه بهره‌برداری اقدام نموده و نسبت به ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید و قطعات وارده به نام واحد مربوطه و صرفاً با کارت بازرگانی واحد تولیدی متقاضی استفاده از تسهیلات نسیه با رعایت شرایط مقرر در این دستورالعمل، مجوز نگهداری بخشی از کالای وارده را صادر نماید.

2- تعیین و تشخیص واحدهای تولیدی معتبر و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در واحدهای تولیدی بر اساس پروانه بهره‌برداری صورت می‌پذیرد.

3- حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات و نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی ۶ ماه است، به طوری که از تاریخ 15/11/97تجاوز ننماید.

۴ـ ترخیص درصدی کالا صرفاً جهت کالاهای وارداتی توسط واحدهای تولیدی که در خط تولید یا در محصول تولید شده در واحدهای مزبور مورد استفاده قرار می گیرد و رأساً توسط واحدهای تولیدی مزبور وارد می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

۵ـ تنظیم اظهارنامه به میزان کل کالا (در صورت بانکی بودن اسناد پس از اخذ کد رهگیری بانک مربوطه و بارگذاری اصل اسناد بانکی) و بدون اخذ حقوق ورودی صورت می‌پذیرد.

ترخیص مواد اولیه کارخانجات توسط شرکت تلاش و توسعه

شرکت تلاش و توسعه از فعالترین و خوشنام ترین مجموعه ها در زمینه ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد که سال ها فعالیت مستمر توانسته است خدمات ترخیص کالا و مشاور بازرگانی معتبر ترین شرکت های تجاری و صنعتی را به عهد گیرد.

نام شرکت گویایی تلاش در جهت توسعه و از اصول اولیه شرکت می باشد و این با برنامه ریزی بلند در جهت کسب رضایتمندی مشتریان محقق می گردد. اگر به دنبال شرکت ترخیص کالا در تهران هستید، می توانید از خدمات شرکت بازرگانی تلاش و توسعه بهر مند شوید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.