پیشنهاد جدید عراقی ها برای بازگشایی محدود مرزها / روند صادرات و واردات در بندر امام خمینی (ره) افزایشی است

ناظر گمرکات خوزستان خبر داد :

پیشنهاد جدید عراقی ها برای بازگشایی محدود مرزها / روند صادرات و واردات در بندر امام خمینی (ره) افزایشی است

ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز از پیشنهاد جدید عراقی ها برای بازگشایی محدود مرزها در بخش عربی این کشور خبر داد و گفت: روند واردات و صادرات در بندر امام خمینی (ره) نه تنها کند نشده بلکه افزایشی هم بوده است.

غلامرضا بلوطی میرزا اظهار کرد: عمده تجارت‌های استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود و از لحاظ رتبه‌بندی در زمینه میزان حجم بار و حجم درآمدی در جایگاه اول قرار دارد و در مجموع ۸۵ درصد کل واردات و صادرات از این بندر انجام می‌شود.

وی افزود: با همکاری تمامی نهادها از جمله بنادر و دریانوردی، پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی و راه‌آهن این روند واردات و صادرات در این بندر نه تنها کند نشده بلکه افزایشی هم بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز تصریح کرد: در بنادر آبادان و خرمشهر نیز با وجود کاهش ثبت سفارش واردات ولی این بنادر همچنان فعالیت اقتصادی دارند؛ البته بخشی از روند صادرات این بنادر از ویروس کرونا متأثر شده است چرا که کشورهای مقصد ورود لنج‌ها را نمی‌پذیرند.

بلوطی میرزا خبر داد: طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشترین خسارت متوجه دفاتر ترخیص کالای ملوانی و صادراتی بوده است که با رکود مواجه شدند ولی تلاش می‌کنیم که رونق را به این دفاتر برگردانیم.

وی به تعطیلی هر دو مرز استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به قوانین دوگانه عراق، بخش جنوبی عراق که هم‌مرز با شلمچه و چذابه خوزستان است، طرف عراقی از ورود کالای ایرانی ممانعت کرده است ولی بارهای صادراتی این استان فعلاً از مرز باشماق و پرویز خان به مقصد کشور عراق ارسال می‌شود.

ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز یادآور شد: کشور عراق برای فعالیت مرزهای شلمچه و چذابه پیشنهاد داشت که این مرزها را هفته‌ای یک‌بار آن هم برای تردد ۲۰۰ کامیون بازگشایی کند که با پیگیری و رایزنی استانداری خوزستان و همچنین در سطح ملی به دنبال افزایش فعالیت و روند عادی‌سازی برای صادرات از این دو مرز هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.