معاون فنی گمرک : ریز موجودی کالای اساسی در بنادر/امکان ترخیص فوری ۲.۷ میلیون تن

🔹آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید، در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که با تسهیلات در نظر گرفته شده حدود ۲.۷ میلیون تن از آنها شامل پنج قلم کالایی امکان ترخیص فوری دارند.

🔹مهرداد جمال ارونقی ، آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در هشت قلم کالا در بنادر را تشریح کرد و در این رابطه توضیح داد: از چندی پیش طی توافقات صورت گرفته بین دستگاه‌های ذیربط این امکان فراهم شد تا پنج کالا بدون کد رهگیری ترخیص شوند.

🔸وی با بیان اینکه برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا، ارائه کد رهگیری بانک مرکزی که نشان‌دهنده تائید منشا ارز است، الزامی خواهد بود، افزود: اما با تسهیلاتی که برای ترخیص سریع کالاهای اساسی پیش‌بینی شد، صاحبان کالاهای ذرت، جو، سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام برای ترخیص نیاز به دریافت کد رهگیری بانک نداشته و می‌توانند برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص سریع کالاهای مذکور اقدام کنند.

🔹معاون فنی و امور گمرکی ایران در ادامه به جزئیات موجودی ۳.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: تا این تاریخ حدود یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن ذرت، ۳۳۹هزار تن جو، ۲۳۷ هزار تن سویا، ۳۹۵هزار تن روغن خام و بیش‌ از ۲۵۵ هزار تن دانه‌های روغنی در بنادر موجود است.

🔸وی افزود: در این حالت حدود ۲.۷ میلیون تن کالا از ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی شامل پنج قلم کالای سویا، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و روغن خام امکان ترخیص فوری بدون نیاز به کد رهگیری را دارا هستند.

🔹ارونقی به وضعیت سه کالای دیگر نیز اشاره کرد و افزود: تا هفته گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن گندم، ۳۸۰ هزار تن شکر و حدود ۲۰۰ هزار تن برنج در بنادر وجود داشته است.

🔻جزئیات موجودی کالای اساسی در بنادر

🔸این مقام مسئول در گمرک ایران در ادامه موجودی کالاهای اساسی به تفکیک بنادر را اعلام کرد و گفت: از ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی بیش از ۲.۳ میلیون تن در بندر امام خمینی (ره)، ۳۷۸ هزار تن شهید رجایی، ۱۱۰ هزار تن انزلی، ۳۶۸ هزار تن امیر آباد، ۱۲۳۰ تن شهید باهنر قرار دارند.

🔹وی ادامه داد: همچنین ۸۹۷ تن از این کالاها در بندر بوشهر، ۳۰ هزار تن چابهار، ۱۶۵۰ تن خرمشهر، ۱۵۴ هزار تن نوشهر، ۷۵ هزار تن فریدون کنار و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در آستارا انبار شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.