ضوابطی عمومی برای صادرات زعفران

امروزه با توجه به کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و اختلاف زیاد بوجود آمده بین ارزهای رایج دنیا با ریال صادرات از ایران امری بسیار قابل توجه و سود آوری می باشد. صادرات زعفران از دیرباز نزد تجار ایرانی باب بوده است و امروزه نیز با توجه به شرایط به وجود آمده با ارزش تر نیز شده است.

در این مطلب قصد داریم که در مورد شرایط صادرات زعفران صحبت کنیم.

شرایط صادرات زعفران ایرانی

✔ اسناد لازم جهت صادرات زعفران در ایران

✔ گواهی استاندارد(حسب مورد)

✔ گواهی بهداشت(در حسب مورد)

✔ کارت بازرگانی(صادر کننده زعفران)

✔ گواهی قرنطینه دامی و نباتی (حسب مورد در خواست خریداران زعفران)

✔ صورت عدل بندی _ مجوز صدور

بررسی تفصیلی صادرات زعفران

 مرحله اول: اولین مرحله در صادر کردن زعفران این است که بایدقیمتی مناسب برای آن انتخاب کرد، برای این امر باید به کمیسیون نرخ گذاری گمرک مراجعه گردد.

مرحله دوم: بسته بندی حرفه ای کالا : بسته بندی های زعفران برای صادرات معمولا کمتر از ۳۰ گرم است و بیشتر از آن صورت نمی گیرد، یکی از مهم ترین عوامل در کسب موفقیت در تجارت تبلیغات و بسته بندی می باشد. باید محصولی زیبا و مرغوب را به مشتریان جهانی خود معرفی کنید چرا که شما نماینده کشورتان هستید.

 مرحله سوم : مجوز های لازم جهت صادرات زعفران را تهیه کنید که عبارتند از: گواهی استاندارد و گواهی بهداشت دامی نباتات (بر حسب مورد ) و ارائه کردن کارت بازرگانی و همچنین معرفی نامه یا وکالتنامه ای که اظهارکننده زعفران به گمرک است وصورت عدل بندی و در آخر هم مجوز صدور را بر حسب مورد گرفته و محصول را در گمرک ثبت می کنید و به صادر کردن کالای خود مشغول می شوید.

چگونه زعفران خود را در گمرک ثبت کنیم

شما بعد از آنکه تمام مجوز های لازم جهت صادرات را دریافت کردید و مراحل قبل را به طور کامل گذراندید باید محصول خود را در گمرک ثبت کنید و برای این کار اظهار نامه صادراتی خودتان را تنظیم کنید، تکمیل اظهارنامه صادراتی شامل موارد زیر است:

مشخصات فرد صادر کننده کالا :مشخصات فرد اظهارکننده کالا ، مشخصات مشتری، کشور مبداء، کشور مقصد (محل صدور زعفران)،مشخصات وسیله حمل و مبدأ بارگیری، شرائط معامله، تمامی مشخصات کالای صادراتی (زعفران) از جهت نوع و وزن و تعرفه و مقدار یا تعداد آن، مشخصات کامل محموله ( که از قبیل بسته ها، سبک و نوع بسته،‌ مقدار، علامت، وزن با ظرف می باشد.)، تمامی اقلام هزینه های گمرک، اسم گمرک محل تسلیم اظهارنامه و شماره و مشخصات ثبت اظهارنامه در دفتر گمرک محل جهت امضاء و مهر و تاییدیه ی گمرک و مقامات آن.

بعد از گدراندن تمامی این مراحل و کامل شدن اظهارنامه، این اظهارنامه با مدارک شما ضمیمه می شود و به بخش احراز هویت گمرک تسلیم می شود.

مرحله چهارم:

_ مدارک مورد نیاز را جهت صحت احراز هویت صادر کننده ارائه میگردد که آن مدارک عبارتند از: صحیح بودن اسناد و مدارک تسلیمی، صحیح بودن مندرجات از جهت نوع و تعرفه زعفران و ارزش اظهار شده با اسناد و در مرحله آخر هم صلاحیت صادر کننده زعفران می باشد.

 مرحله پنجم:

در آخرین مرحله از مراحل صادرات زعفران باید به ارزیابی محصول صادراتی (زعفران) پرداخته شود و در این مرحله محصول صادراتی شما با اطلاعاتی که شما ثبت کرده اید مقایسه می شود و در صورتی که مطابقت وجود داشته باشد، اظهارنامه شما مهر و امضاء می شود و همچنین یک نسخه دیگر هم از آن اظهارنامه را به عنوان پروانه صادرات محصول به صادر کننده می دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

.